zaterdag 22 september 2012

Iemant ontmoet iemand

Enkele weken terug was ik in Rossum. Erg leuk daar. Er was een braderietje gaande. Heel dorps en gezellig.  We kuierden wat. Voor me liep een leuke rok. Althans, een vrouw met een leuke rok. Van spijkerstof, met rode kruizen en wat hertjes geprint. Heel gezellig allemaal.
We liepen langs emmertjes. Met worteltjes erop. Leuke emmertjes, maar ik had er geen bestemming voor. E. wel en E. deelde M. dus mee 'leuk emmertje, handig voor de moestuin'. 'Maar E. je hebt al zo veel emmertjes,' klaagde M. Waarna E. wegstiefelde, hetgeen in de ogen van M. geen goede zaak was. M. probeerde de boel nog te lijmen, hetgeen niet helemaal lukte. Waarna M. besloot rechtsomkeer te maken om alsnog een emmertje voor E. te scoren onder het gemompel 'anders hoor ik dit het hele weekend nog'.
Loyaal als ik ben vergezelde ik M. We waren dus weer terug bij de emmertjes en De Rok bleek daar ook. De vrouw in de rok draaide zich om en zei 'wat een leuk shirt heb jij aan'. Dat was tegen mij. En het klopte hoor. Ik hád ook een leuk shirt aan. 'Ja, en jij een leuke rok,' was mijn respons. En zo babbelden we wat. En tijdens dat gesprekje over rokken, Pipi Langkous en Amsterdam zag ze mijn bijzonder originele armbandje. En die vond ze ook leuk. En toen vroeg ze of ik een winkel had of een webshop. En toen moest ik nee zeggen en nog eens nee. En toen vroeg ze waarom niet en toen had ik daar geen antwoord op. En toen bleek dat de mevrouw met de leuke rok een bekende was van M. en bedachten we dus dat ik op de een of andere manier via M. haar wel een armbandje zou toesturen. En toen vroeg E. later aan M. of ze dan het nieuwe adres wist van de mevrouw met De Rok aangezien die net verhuisd was. En wist M. dat niet. En toen besloten we dat zich dat allemaal wel op zou lossen op de een of andere manier. En toen heb ik dus zondag's haar armbandje gemaakt en 's maandags naar M. verstuurd in een super leuk envelopje met een toepasselijk labeltje. En toen kreeg ik via FB een uitnodiging van iemand die ik niet kende. En toen heb ik die dus weggedrukt. En toen een paar dagen later zag ik dat ik een FB-berichtje had. En toen bleek dat van die iemand te zijn die ik had weggedrukt. En toen was dat dus die iemand van het armbandje. En ze had hem ontvangen en was er blij mee! En dit is het logje geworden met het meeste vaak en toen ooit. Foei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten